Referenties

Opdrachtgevers: 

  • Elbers Vastgoed BV | sinds 2018
  • Nieman | sinds 2018
  • KH Engineering | sinds 2017
  • At C Sail to Sales | sinds 2016
  • Diavantis | sinds 2016
  • Claus van den Boom | sinds 2015
  • LIFT / IF-technologie | 2016 – 2017
  • Social Enterprise SamenGroen | 2016
  • Bespeak BV | 2016
  • MeteoGroup BV | 2015
  • Strukton International BV | 2014 – 2015
  • Modiform BV | 2015
  • Van der Linden & Veldhuis BV | 2015
  • Ericsson Telecommunicatie BV | 2015
  • REFHOS | 2015
  • SUTEKI Europe NV | 2015
  • BILT BV | 2015
  • DutchView BV | 2014
  • UNO BV | 2013
  • Essent NV | 2011
  • Delta Technics BV | 2011
  • Ziut | 2011
  • VeldMark | 2011

 

Referenties:

KH Engineering | samenwerking met Salesreadt sinds december 2016

KH Engineering levert praktische en doelmatige oplossingen op gebied van engineering, inkoop, constructie management en consultancy activiteiten in de internationale industrie. De levering gebeurt vanuit een onafhankelijke en multidisciplinaire organisatie als onderdeel van de Ludan Groep, een organisatie met meer dan 1000 medewerkers. We leveren complete front-end en EPC(M) services voor nationale- en internationale projecten in diverse markten.

We werken samen met onze gerenommeerde opdrachtgevers in alle technische disciplines, in de vorm van on-site teams of projectteams vanuit de kantoren in Schiedam, Amsterdam en Antwerpen. Centraal hierbij staat het leveren van technologische oplossingen, het direct waarde creëren voor de business van onze opdrachtgevers, continuïteit te bieden aan onze collega’s en duurzaamheid & stabiliteit te genereren in onze bedrijfsvoering.

Statement opdrachtgever | Claire Doorschodt, Marketing & PR Officer

Het project met SalesRaedt en KH Engineering is gestart in december 2016 met de vraag hoe we als organisatie autonoom meer groei kunnen bereiken door de structuur te veranderen in onze commercie en communicatie. Na een review van alle communicatiemiddelen is een structuur aangebracht langs drie hoofdlijnen; Corporate, Marketing & Communicatie en Sales.

Radboud helpt onze organisatie om een outside-in bewustwording te creëren en communicatiemiddelen & processen anders te benaderen. We zijn gestart met het opzetten van een programma met doelstellingen en leveringen, inclusief planning en budget.

Bij het project coacht hij mij als projectleider en zorgt ervoor dat onze organisatie commerciële kennis ontwikkelt. Radboud is iemand die de structuur binnen het project goed vasthoudt, creatief meedenkt en meewerkt, de kennis en kunde in huis heeft en vooral langs doelstellingen werkt om het project volgens planning en budget op te leveren.

Wat ik fijn vind is dat we zelf de grenzen kunnen aangeven van het werkgebied en dat Radboud door middel van coaching de juist richting opgaat en ik het vanaf dat punt zelf het proces verder oppak en implementeer. De samenwerking overbrugt de visie door een pragmatische benadering naar het implementatietraject.

Statement opdrachtgever | Kees Vonk, Commercieel Manager

KH Engineering heeft een stevige groei bereikt en bereidt zich voor op nieuwe ontwikkelingen in markten en regio’s. Deze groei is niet alleen gericht op toename in de projectomzet maar leverde vooral een influx van technische competenties en project management.

Het is daarom belangrijk om de herkenbaarheid in de industriële markt met de identiteit van KH Engineering via communicatie goed afgestemd te houden. Daarom is dit project met SalesRaedt opgestart, nadat KH Engineering al eerder de positie van Marketing heeft ingericht met het aantrekken van Claire Doorschodt in 2013.

 

LIFT / IF technology | samenwerking met SalesRaedt in 2016 – 2017

IF Technology gaat de uitdaging aan om de energietransitie mede vorm te geven. Vanuit onze specialistische kennis over bodemenergie, geothermie en warmtepompen komen veel vragen uit de markt bijna automatisch bij ons terecht.

Statement opdrachtgever | Jos Waagmeester, manager LIFT:

In de ambitie om een grotere en meer prominente rol te spelen in de energietransitie zullen we onszelf moeten ‘verkopen’. Daar ligt een opgave om onze mensen de handvaten te geven deze acquisitie actief vorm te geven. Radboud heeft ons geholpen bij het maken van een goed en praktisch salesplan en de volgende stap naar concrete acties.

De 100-dagen aanpak die hij heeft geïntroduceerd binnen ons bedrijf geeft houvast en focus en maakt de uitvoering praktisch. We maken werk van de adoptie van dit plan door onze collega’s. De eerste betrokkenen zijn enthousiast en krijgen de taak om deze aanpak als een olievlek in onze organisatie te verspreiden.

 

Bespeak | samenwerking met SalesRaedt in 2016

Bespeak is een onderwijskundig bureau dat innovatieve opleidingsproducten ontwikkeld. Hierbij kunnen zij het hele traject van advies, ontwerp en ontwikkeling tot implementatie en exploitatie verzorgen. Of het nu gaat om online of offline materiaal, trainingen of examens Bespeak gaat samen met de klant de uitdaging aan om te komen tot het best passende opleidingsproduct.

Statement opdrachtgever | Marije Mentink, manager afdeling Markt en Klant:

Vanuit groei en ontwikkeling van ons bedrijf heeft Radboud ons geholpen met de professionalisering van de afdeling klant en markt. Radboud heeft mij in mijn rol als manager ondersteund in het grip krijgen op de salesprocessen en deze in kaart brengen. Het resultaat is een concrete procesflow, beschrijvingen van de actoren die een rol in het new business proces vervullen en handzame sjablonen.

Het fijne aan de samenwerking was dat Radboud mij op weg heeft geholpen, maar ik zelf verantwoordelijk was voor de uitvoering waardoor het een eigen proces is geworden.

 

Strukton International | samenwerking met SalesRaedt van 2014 – 2015

Strukton International richt zich op projecten met een combinatie van rail- en civieltechnische kennis, met name de aanleg van vervoerssystemen in dichtbevolkte gebieden, havens en verbindingen van havens met het binnenland. Daarnaast richten zij zich op het internationaal vermarkten van specialismen, zoals bitumen, injectietechnieken, afzinktechnieken, fundatietechnieken en sustainable energy. Er werken ca. 200 mensen bij Strukton International, deze business unit heeft een jaaromzet van ca. 250 miljoen euro.

Statement opdrachtgever | Alex Ruiter, director:

Strukton International heeft ‘SalesRaedt’ gevraagd om een inhoudelijke bijdrage te leveren bij het opzetten van de Lead2Contract procedures. Radboud van Hemel heeft er persoonlijk voor gezorgd dat deze procedures efficient werden uitgewerkt om vervolgens opgenomen te worden in het Quality Management System (QMS), het kwaliteitsysteem van Strukton International.

In een latere fase heeft Radboud ook enkele medewerkers opgeleid en getraind om met de L2C procedures te werken. Zijn efficiente manier van werken en de benodigde slagkracht om mensen te overtuigen zijn hoog te waarderen.

 

Essent N.V. | samenwerking met SalesRaedt sinds September 2011

Essent is een energiebedrijf dat gas, elektriciteit, warmte en energiediensten levert aan consumenten en bedrijven. Nederland en België zijn haar thuismarkten. Een groot deel van de energie die Essent levert, produceert zij zelf. In de productie van duurzame energie is Essent de grootste van Nederland. Er werken zo’n 3.600 mensen bij Essent. Essent heeft een jaaromzet van 5,9 miljard euro.

Statement opdrachtgever | Xander van Mechelen, manager Allianties:
‘SalesRaedt, in de persoon van Radboud van Hemel, heeft Essent geholpen bij een complex commercieel co-creatie traject. Het betreft een strategische ambitie om in samenwerking met andere grote Nederlandse organisaties specifieke klantgerichte oplossingen in de markt te zetten.

De bijdragen die SalesRaedt heeft geleverd zijn onder andere: strategy framing, potentiële partner en netwerk consultatie, benaderen en verbinden van medewerkers namens deelnemende bedrijven, en project management. Ook heeft SalesRaedt bijgedragen aan het vormgeven van propositie ontwikkeling en business model ontwikkeling.

Het concept staat. De markt, doelgroep, exacte business model en proposities etc. worden nu door de partijen zelf uitgewerkt. De voortgang is vertrouwelijk.

 

Young Professional organisaties Essent | Heijmans | TNO | Juni 2013

De ca. 80 deelnemers van deze organisaties hebben in een ‘Battle of Concepts’ samengewerkt aan co-creatie oplossingen voor 5 gedefinieerde business probleemstellingen.

SalesRaedt heeft het programma voor deze ‘battle’ opgezet en geleid als moderator namens een team van schitterende effectuators vanuit Effectuation Intelligence Netherlands. We kijken terug op een intensief en productief programma.

Het korte inspirerende filmpje is te zien via de volgende link ‘Battle of Concepts’. Hier vind je diverse enthousiaste quotes van deelnemers.

 

Architectuurbureau Sluijmer en van Leeuwen | samenwerking in 2012 en 2013

Het Architectuurbureau Sluijmer en van Leeuwen is een architectenbureau dat sinds de oprichting in 1988 gevestigd is in de binnenstad van Utrecht.  Al jaren werken de enthousiaste en gedreven architecten vanuit Utrecht aan een afwisselend en veelzijdig oeuvre.  Zo is brede expertise opgebouwd van stedenbouwkundig- tot interieurontwerp, van nieuwbouw tot restauratie en van utiliteitsbouw tot woningbouw. Bezoek voor meer informatie de website vanSluijmer en van Leeuwen.

Statement opdrachtgever | Hans Sluijmer & Michael van Leeuwen, eigenaren:
Ons bureau heeft met ondersteuning van Syntens twee projecten met SalesRaedt doorlopen. Een gericht op ‘MijnBedrijf 2.0’ in 2012 en ‘Duurzame Medewerkers Inzetbaarheid’ in 2013. Radboud heeft ons extra inzichten gegeven in de creatie van opdrachten voor ons bureau. Door zijn aanpak zijn we in teams aan het werk gegaan en is er gewerkt aan onze visie, proposities, organisatie en commerciële vaardigheden.

Radboud blijkt heel goed in staat de specifieke kenmerken van de Architectenbranche in deze tijd te doorgronden, het vertrouwen van zowel de medewerkers als de directie te winnen en behoud daarbij desondanks zijn onafhankelijkheid en vermogen tot abstraheren. Zo worden samen met hem ‘ramen geopend’ en ‘uitzicht gecreëerd’. Kortom de weg naar voren naar de toekomst zo komt in beeld.’

 

Steigerplank-Borrelbank | co-creatie sponsorconcept / terrasmeubilair sinds 2013

Steigerplank-Borrelbank is opgezet als een ‘best practise’ in eigen beheer. Doel is om te laten zien hoe je een marktdomein ontwikkelt en hoe je vervolgens een marktpositie verwerft met  een onderscheidend product en een  innovatief business model. Het co-creatie initiatief werkt of heeft tot nu toe samengewerkt met: WillemsWorks (concept en detail engineering), JTP (branding) en TimmerMuis (houtbewerking).

SalesRaedt verzorgt de gehele business creatie op basis van Effectuation principes. Een aantal Steigerplank-Borrelbanken is inmiddels via directe verkoop geleverd. Voor het opschalen van de afzet worden launching customers benaderd en channels ontwikkeld.  Bezoek voor meer informatie de website van Steigerplank-Borrelbank.

 

Delta Technics B.V. | samenwerking sinds Augustus 2011

Delta Technics maakt temperatuurbeheer mogelijk, met duidelijke focus voor duurzaamheid en kosten efficiency. Delta bedient diverse sectoren. Direct of indirect, via nauwe samenwerking met installatie bedrijven en door samenwerking met partners. Delta levert, en standaard toepassingen, maar vooral projectmatige complexe unieke systemen. Zowel voor de werkelijke temperatuurbeheersing, alsook performance- en management informatie. Bezoek voor meer informatie de website van Delta Technics.

Statement opdrachtgever | Max Neus, dga Delta Technics:
‘De samenwerking met SalesRaedt heeft als doel meer hoogwaardige dienstverlening te bieden aan onze bestaande en nieuwe klanten. Om deze transitie mogelijk te maken zal een aantal zaken binnen Delta geoptimaliseerd moeten worden. SalesRaedt helpt ons hierbij. Kernwoorden hierbij zijn samenwerking, procesgerichtheid, klantfocus en actie. Nog meer dan we al doen. De 100 dagen aanpak helpt ons zeer effectief in te zien waar verbetering noodzakelijk is. Hier wordt direct op geschakeld, praktisch en pragmatisch maar met het grotere doel duidelijk voor ogen.

We zijn een spannend traject ingegaan, zeker gezien de actuele marktdynamiek. Met de support van SalesRaedt voel ik mij gesterkt verder te bouwen met mijn bedrijf. Het is prettig om samen te werken met een partner die het vak van ondernemen verstaat, zich kan verplaatsen in mijn rol als dga en focus heeft voor de groei van Delta en mijn persoonlijke ambitie.’

 

Ziut | samenwerking in 2011

Ziut, specialist in licht, zicht en mobiliteit. Ziut levert effectieve en efficiënte oplossingen op het gebied van verlichting, verkeersregeling, lichtarchitectuur en camerasystemen. Afnemers zijn o.a. gemeenten, provincies, overheden en private partijen. Bezoek voor meer informatie de website van Ziut.

Statement opdrachtgever | Kees Braspenning, commercieel manager:
‘In opdracht van onze directie heeft SalesRaedt inzicht gegeven in strategische behoeften, ontwikkelingen en dynamiek bij onze afnemers en stakeholders voor de openbare verlichtingsmarkt. Op basis van dit inzicht is een propositie ontwikkeld met een bijbehorend concept business model. Het inzicht, de propositie en concept business model heeft ons in staat gesteld onze eigen strategie sneller, concreter en effectiever te implementeren.

SalesRaedt in de persoon van Radboud van Hemel, is een goede ondersteuning en strategisch richting gever in het proces van de invulling van het concept ‘energy on demand’. Met name de objectieve attitude naar de te onderzoeken onderwerpen heeft geholpen een geheel nieuwe visie op de materie te ontwikkelen.’

 

Veldmark | samenwerking sinds September 2010

Veldmark verzorgt fieldmarketing activiteiten voor verschillende opdrachtgevers binnen diverse sectoren. Met een sterk team van marketingprofessionals speelt Veldmark in op unieke campagnebehoeften van opdrachtgevers. Veldmark denkt mee, verrijkt en voert op locatie uit. Bezoek voor meer informatie de website van Veldmark.

Statement opdrachtgever | Martijn de Sonnaville, directeur Veldmark:
In korte tijd heeft SalesRaedt een commerciële verbeterslag weten te realiseren binnen het projectteam. De projectmanagers werken nu veel meer resultaatgericht in plaats van activiteit gedreven. In combinatie met het feit dat SalesRaedt het projectteam motiveert om ambities helder te krijgen, zijn we heel goed op weg om doelstellingen voor 2011 daadwerkelijk te realiseren! 

Daarnaast heeft SalesRaedt niet alleen het projectteam weten te motiveren, maar ook mijzelf weten uit te dagen. Ik heb nu duidelijk voor ogen én op papier waar de organisatie naar toe moet. Taken en verantwoordelijkheden zijn opnieuw bekeken, waardoor nu meer tijd overblijft voor het uitwerken van nieuwe ideeën en concepten.’

 

PCA | samenwerking in 2008 – 2009

PCA is het landelijke private opleidingsinstituut voor logistieke opleidingen op MBO, HBO en Master niveau met een grote verscheidenheid aan klanten in diverse sectoren. PCA is in 2009 overgenomen door de Wagner Group. Bezoek voor meer informatie de website van de Wagner Group.

Statement opdrachtgever | Hedwig Bisselink Instituutsmanager Wagner Group:
Door de samenwerking met SalesRaedt is de commerciële performance van zowel mijzelf als PCA sterk verbeterd. Dit gaf bij de Wagner Group extra vertrouwen om PCA over te nemen.’